2011. június 10., péntek

Spórolós ételek I.

Kajalistám: puliszka(nagy kedvenc), tejbegríz(nehezebb napokon fele víz-fele tej), grízes tészta, palacsinta, rántott levesek-kömény, tojás, gombócleves, a tarhonya nálunk is nagyon megy-a tarhonyaleves, lebbencsleves nagy sláger. Hagymaleves, zellerkrémleves pirított kenyérkockával, rakott krumpli, krumplis tészta, káposztás kocka(ezt csak a felnőttek szeretik), nokedli bármivel-tojás, pörkölt, gulyásleves, főzelékek, lepcsánka, lángos, fánk, túrógombóc, szilvás gombóc, nudli, paradicsomleves, paradicsomos húsgombóc, spenótos tészta, spenót. De sok van még, nem jut hirtelen eszembe.
Kenyeret anno én is sütöttem, kézzel gyúrtam, mert finomabb lett, mint a gépi és ropogós a héja, viszont kb. 250-300 ft-ra jön ki egy másfél kilós kenyér. A tecsóban meg 89 és 150 ft közt van az akciós kenyér, ha nincs pénz, sajnos ezt is néznem kell, egészséges kaja ide vagy oda. Zsemlemorzsát a megszáradt kifliből, zsemléből csinálok.
Tésztát gyúrni szoktam, ha van időm, ha nincs, akkor használok csak boltit. A lebbencs, gyufa, kocka, metélt, csipetke könnyen elkészíthető. Feleannyiba jön ki, mint a bolti átlag.
Tojást(ezt se így venném, ha lenne több keret) a 30 db-ost veszem, ha 599 ft vmelyik multiban. Az sokáig kitart.
Olajat alig használok, iszonyat drága lett már. A cukorral szintén így vagyok.

pitypang (38. hsz)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése